Când ai dreptul să ceri banii înapoi de la Wizz Air, RyanAir sau orice altă companie de zbor. Cât trebuie să ai întârziere și câți bani primești
Călătoriile cu avionul au devenit mai complicate ca niciodată de când pandemia Covid-19 a venit și a plecat. Și, având în vedere că mai mulți oameni caută acum să plece în vacanță ca niciodată, acest lucru a provocat haos pentru multe companii aeriene.
Cum îți recuperezi banii de la Wizz Air sau RyanAir
Acest lucru a dus la întârzierea și anularea unui număr uriaș de zboruri de către companiile aeriene și companiile de turism în ultimele luni.
Dar ce drepturi ai atunci când îți este anulat/întârziat zborul sau vacanța? Trebuie să știi fiecare companie aeriană are propriul regulament și cel mai bine ar fi să accesezi site-ul pentru a afla ce trebuie să faci.
Iată care este politica de anulare și de rambursare pentru fiecare dintre aceste companii aeriene.
Jet2
Regulamentul UE 261 2004 este specific cu privire la ceea ce constituie o întârziere a zborului. Conform regulamentului, toate întârzierile de zbor care se prelungesc peste 3 ore de la ETA sunt considerate întârzieri, iar anulările fără preaviz de 14 zile și mai mult contravin, de asemenea, drepturilor pasagerilor.
Pasagerii Jet2 au dreptul la o compensație Jet2 în cazul în care se întâmplă oricare dintre următoarele:
– Întârziere a zborului: Dacă zborul Jet2 a ajuns la destinație cu mai mult de 3 ore după ETA.
– Anularea zborului: dacă nu ai fost informat despre anulare sau ai fost informat cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare.
– Zbor de legătură ratat: Dacă ai ratat un zbor de legătură din cauza unei întârzieri la una dintre etape și ați ajuns la destinație cu mai mult de 3 ore mai târziu decât era prevăzut.
Site-ul Jet2 spune că, dacă zborul este întârziat cu mai mult de cinci ore, ai opțiunea de a anula rezervarea și de a primi o rambursare completă a zborului întârziat.
Dacă zborul a fost anulat, ai opțiunea de a îți anula rezervarea și de a primi o rambursare integrală a zborului anulat sau de a fi redirecționat către destinația ta (în funcție de disponibilitate).
Ryanair
Site-ul Ryanair precizează: „Regretăm profund inconvenientele cauzate de anularea zborurilor și vom face tot posibilul pentru a minimiza impactul acestor întreruperi.
„În cazul în care zborul dumneavoastră este anulat, aveți la dispoziție două opțiuni din care puteți alege. Puteți fie să solicitați o rambursare, fie să vă schimbați gratuit zborul anulat.”
Ryanair are, de asemenea, o opțiune pentru a solicita o rambursare online. Va trebui să fii conectat la contul tău Ryanair pentru a procesa acest lucru.
Regulile Ryanair pentru redirecționare spun că: „Vom încerca mai întâi să vă acomodăm pe următorul zbor disponibil pe aceeași rută. Dacă nu există zboruri disponibile în aceeași zi sau în ziua următoare, atunci vom evalua zborurile de la/către alte aeroporturi din aceeași țară.
„Dacă nu reușim să vă reprogramăm un zbor alternativ în aceeași zi sau în ziua următoare, vom analiza alte opțiuni de transport.
” Pentru a vă ajuta să ajungeți la destinația finală, vom analiza alternative de transport comparabile. Aceste opțiuni includ, dar nu se limitează la, tren, autobuz, companie aeriană sau închiriere de mașini.
„Dacă trebuie să utilizați opțiunile de transport comparabile, atunci este posibil să vi se recomande să vă reprogramați singuri zborurile și apoi să trimiteți chitanțele la departamentul nostru de servicii pentru clienți pentru rambursare. Cu toate acestea, trebuie să ne contactați înainte de a aranja transportul alternativ, astfel încât să putem încerca să vă oferim mai întâi o soluție.”
Ryanair respectă, de asemenea, reglementările UE261. Site-ul său web precizează: „Compensația monetară este determinată de următoarele distanțe să fie
„Clienții care doresc să depună o cerere de rambursare a cheltuielilor de călătorie/transport și/sau băuturi răcoritoare sau o cerere de despăgubire în urma anulării unui zbor sau a unei întârzieri de peste 3 ore la sosire pot face clic mai jos pentru a accesa formularul de cerere EU261. Ne propunem să procesăm cererea de despăgubire în termen de 10 zile.”
Wizz Air
Wizz Air a avut o serie de anulări în ultimele zile. Compania se supune reglementărilor EU261 enumerate mai sus.
În cazul în care Wizz Air anulează un zbor, pe site-ul său web se precizează:
„Puteți face o nouă rezervare pentru următorul zbor disponibil pe aceeași rută/similară. Alternativ, în cazul în care nu există zboruri disponibile în aceeași zi sau în ziua următoare (iar datele disponibile mai târziu nu sunt potrivite având în vedere scopul călătoriei dumneavoastră), puteți alege să vă organizați propria călătorie prin intermediul unei alte companii aeriene sau al unui alt mijloc de transport adecvat (și anume tren, autobuz sau mașină închiriată).
„Vă rugăm să rețineți că orice transport alternativ trebuie să fie în condiții de transport comparabile cu cele de la destinație.
Costurile și cheltuielile aferente, rezonabile și documentate în mod corespunzător, pot fi prezentate pentru rambursare de către noi prin intermediul wizzair.com.
Prin urmare, nu uitați să colectați și să prezentați toate chitanțele și facturile relevante legate de costul unei astfel de călătorii alternative (de exemplu, bilet sau combustibil).
Se adaugă: „Vă rugăm să rețineți că nu vom fi obligați să plătim despăgubirea dacă anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare care nu ar fi putut fi evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile.
„Circumstanțele extraordinare se referă la, dar nu se limitează la, următoarele motive: controlul traficului aerian, condițiile meteorologice, acțiuni industriale (altele decât acțiunile industriale ale angajaților Wizz Air), alertă teroristă sau motive de securitate, închiderea aeroportului sau a pistei, tulburări civile, acte de forță majoră, motive de siguranță a zborului.
„Fiecare caz va fi evaluat individual pentru a determina dacă există circumstanțe extraordinare inevitabile.”